Prefectul județului Gorj, Șerban Predescu, a oferit luni noi detalii legate de relocarea activității Instituției Prefectului, în contextul viitoarei reabilitări a Palatului Administrativ din Târgu Jiu, clădire grav afectată de cutremurele din 2023 și încadrată în clasele de risc seismic 1 și 2.
„Această problemă este destul de complicat de rezolvat și de durată (relocarea activității – n.r.). (…) Ne aflăm în faza de proiectare a reabilitării, urmând ca până la sfârșitul lunii aprilie să primim proiectul de la proiectant, să obținem apoi avizul de la Ministerul Culturii și ulterior va fi înaintat către CNI pentru obținerea autorizației de construire și organizarea licitației privind construcția. Ca orizont de timp, (…) probabil că la sfârșitul anului ar trebui să se cunoască constructorul. Oricum, până la sfârșitul anului această clădire va trebui eliberată”, a declarat Predescu într-o conferință de presă.
Acesta a explicat că, deși celelalte instituții din clădire au început deja să se mute, procesul este mai complex în cazul Instituției Prefectului. „Am reluat procedura de la zero, a trebuit să identificăm clădiri care să asigure suprafețele necesare și fluxurile specifice de care avem nevoie pentru toate serviciile și clădiri care să poată fi preluate cu titlu gratuit”, a completat el.
Prefectul a mai precizat că s-a identificat o posibilă soluție pentru relocarea a două dintre serviciile care necesită condiții speciale — Serviciul Pașapoarte și Serviciul Permise și Înmatriculări — în fosta clădire a Universității „Constantin Brâncuși” de la marginea orașului, folosită anterior de Poliția Municipiului. Însă procesul este de asemenea unul de durată, întrucât presupune trecerea imobilului din patrimoniul Ministerului Educației în cel al Ministerului Afacerilor Interne, printr-o hotărâre de Guvern.
„Vom transmite către MAI documentele necesare pentru elaborarea acelei hotărâri, în clipa în care avem hotărârea de Guvern va trebui ca acea clădire să fie transferată de către MAI către Instituția Prefectului, deci iar este o chestiune de durată. Probabil cel mai devreme prin toamnă ar trebui să dispunem de acea clădire”, a explicat prefectul.
În ceea ce privește partea administrativă a instituției, aceasta va fi relocată într-un spațiu care urmează să fie identificat prin licitație publică. O posibilă variantă este o clădire a Complexului Energetic Oltenia (CEO), situată central. Totuși, procesul este incert, întrucât CEO, fiind o societate pe acțiuni, nu poate oferi imobilul cu titlu gratuit.
„Va trebui să fie organizată o licitație pentru închirierea unui imobil corespunzător. (…) S-a discutat despre identificarea clădirii CEO din centru, este o discuție, dar nu pot să spun în clipa de față dacă se va materializa sau nu, deși ne dorim acest lucru, mai ales că riscul la care suntem expuși, conform raportului de expertiză, este major. Palatul Administrativ este încadrat în grad de risc seismic 1, asta însemnând că el ar fi trebuit eliberat după elaborarea acelui raport. (…) Va fi o licitație, că noi ne dorim să ne mutăm acolo…, ar fi ideal, poate la licitație vor veni și alți ofertanți”, a adăugat Predescu.
Până în prezent, trei structuri teritoriale care funcționau în Palatul Administrativ – Autoritatea Electorală Permanentă, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor și Direcția Județeană de Statistică – au fost deja relocate.